16:56 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قیمت رسمی

ویراژ قیمت‌های غیرواقعی در بازار موتورسیکلت
پایگاه خبری راد: در هفته گذشته که اولین هفته گشایش بازارهای اقتصادی در سال جدید بود، در بازارهای مختلف قیمت‌های پرتی برای کالاها اعلام شد که بازار موتورسیکلت نیز از این قاعده مستثنا نبود. رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت و لوازم‌یدکی معتقد است قیمت‌های اعلامی غیرواقعی جایگاهی در بازار نداشته و خریداری برای این قیمت‌ها وجود ندارد.
مشخص شدن وظایف خودروسازان در قبال خریداران
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از برنامه‌ریزی این سازمان برای تحقق ساماندهی بازار خودرو در قالب مجموعه‌ای از سیاست‌های کلان و اقدامات اجرایی در مدت معین خبر داد.
اعلام وظایف خودروسازها برای تعهدات خود!!!
پایگاه خبری راد: مدیر عامل سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان وتولیدکنندگان از برنامه ریزی این سازمان برای تحقق ساماندهی بازار خودرو در قالب مجموعه ای از سیاست های کلان و اقدامات اجرایی در مدت معین خبر داد.
 مدیران‌خودرو و کرمان‌موتور خودروهای خود را گرانتر از بازار می فروشند!
پایگاه خبری راد: این‌ روزها شاهد آن هستیم که برخی خودروهای صفر کیلومتر در بازار آزاد، ارزان‌تر از قیمت رسمی اعلام شده توسط کارخانه و شرکت‌ها به فروش می‌رسند.
کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت لوازم خانگی از 24 آذر ماه
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از آغاز کاهش قیمت و ارزانی در بازار لوازم خانگی خبر داد و گفت: چهار برند مطرح لوازم خانگی قیمت محصولات خود را ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش داده‌اند و مردم می‌توانند از شنبه به آن‌ها مراجعه کرده و نیاز خودشان را تامین کنند.
مخالفت سازمان میراث فرهنگی با حذف پروازهای چارتری
پایگاه خبری راد: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی از پیگیری این سازمان برای کاهش قیمت بلیط هواپیما و برگشت پروازهای چارتری به سیستم خبر داد.
میانگین نرخ برنج خارجی غیر تایلندی بالاتر از نرخ تصویب شده!
پایگاه خبری راد: در حالی‌که قیمت مصوب فروش برنج هندی حداکثر ۸۰۰۰ تومان و برنج پاکستانی حداکثر ۸۲۰۰ تومان در نظر گرفته شده است، بررسی ها نشان می دهد که میانگین قیمت برنج بالاتر از نرخ مصوب است.
خبرهای خوش برای کامیون‌داران
پایگاه خبری راد: رییس انجمن صنفی صنعت تایر ایران از ثبت سفارش تایر خودروهای سنگین با ارز ۴۲۰۰ تومانی خبر داد و اعلام کرد که التهاب بازار در این بخش تا یک الی دو ماه آینده فروکش خواهد کرد و در حال حاضر نیز مشکلات مربوط به تامین لاستیک مورد نیاز کامیون‌داران براساس قیمت رسمی تا حد زیادی کاهش یافته است.
تحلیل کارشناسی تحولات ارزی ایران طی ۵۷ سال
پایگاه خبری راد: بررسی‌های یکی از کارشناسان اقتصادی نشان می‌دهد که کنترل بازار ارز ایران بیش از هر چیزی مستلزم تعدیل و یا حذف پدیده کمبود (واقعی یا انتظاری) ارز از طریق افزایش دسترسی به آن و یا کاهش تقاضا و نیاز به ارز در این بازار است و تا زمانی که احساس و باور عمومی به کمبود ارز در میان مردم و فعالان اقتصادی وجود دارد، هرگونه تزریق ارز به بازار غیررسمی (چه بی واسطه و یا باواسطه) منجر به سو استفاده بیشتر سفته بازان و رانت خواران می‌شود.
لوازم خانگی «بانه» از زیرپله‌های «تهران» می‌آید!
پایگاه خبری راد: تقلب‌های عجیب و غریب در بازار لوازم خانگی رایج شده است. حالا با اقبال مردم به خرید لوازم خانگی از بازارهای مرزی، تولیدکنندگان کالاهای زیرپله‌ای، لوازم خانگی درجه چندم را از تهران به بازارچه‌های مرزی و ازجمله بانه فرستاده و به اسم لوازم خانگی بانه می‌فروشند.
مردم پول خود را به خودرو تبدیل می‌کنند!
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران گفت: این روزها بسیاری از مردم نه برای تامین نیاز شخصی بلکه برای حفظ ارزش پول خود اقدام به خرید خودرو می‌کنند. این وضعیت منجر به هجوم تقاضا به طرح‌های فروش خودروسازان شده است.
خواب جدید سعودی‌ها برای قیمت نفت
پایگاه خبری راد: منابع صنعتی و منابع آگاه در اوپک به رویترز گفتند عربستان سعودی می‌خواهد قیمت نفت بین ۷۰ تا ۸۰ دلار در هر بشکه باشد تا میان درآمد حداکثری و روند رشد قیمت‌ها تعادل ایجاد کند.
شرایط فعلی به ضرر "مصرف‌کننده" و "خودروساز" است
پایگاه خبری راد: یک کارشناس صنعت خودرو گفت: شرایط فعلی که قیمت رسمی فروش خودروهای داخلی کمتر از قیمت‌ تمام شده است، تنها به نفع دلالان و سفته‌بازان بوده و برخلاف منافع مصرف‌کنندگان و خودروسازان است.
دولت سفته‌بازان را از بازار خودرو بیرون کند
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: دولت باید با واقعی‌سازی قیمت های رسمی خودرو، زمینه خروج دلالان و سفته‌بازان از این بازار را فراهم کند. در آن صورت مصرف‌کنندگان واقعی نیز موفق به خرید خودرو به قیمت های رسمی خواهند شد.
خرید خودرو به مسابقه "بخت‌آزمایی" تبدیل شده است
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: در طرح‌های فروش خودروسازان شاهد هجوم شدید تقاضا هستیم به‌گونه‌ای که خرید خودرو به قیمت‌های رسمی، به مسابقه بخت‌آزمایی تبدیل شده که برنده آن می‌تواند خودرو را به قیمت رسمی از خودروساز دریافت و به قیمت آزاد در بازار بفروشد و مابه‌التفاوت قیمت‌ها را نصیب خود کند.